Hotel Convent de la Missió

    Eftersom jag och min familj blivit väldigt förtjusta i Mallorca gör vi små resor dit då och då. Jag försöker alltid passa på att välja något kul och annorlunda hotell med häftig inredning. Ofta får jag massor av inspiration och idéer som jag sen kan använda i mitt jobb. Senast vi var i Palma blev det det här som heter Hotel Convent de la Missió. Inte världens bästa namn men ett väldigt vackert hotell som nästan helt går i vitt, beige och cremefärgat. Både rum och reception har vackra spanska kalkstensvalv. Pampigt men man hade också skapat en ganska avslappnad känsla med låga soffor, sacosäckar och fluffiga vita mattor. Den runda bollen som hängde i receptionen var gjord av grenar, ståltråd och glitter. Det tog mig ett tag att inse att den faktiskt inte hade något ljus inuti i. Bilderna är mina egna.


    .
    Du hittar fler häftiga hotell under kategorin 'Hotell/Restaurang'
    Source URL: http://interiordesignblogz.blogspot.com/2010/02/hotel-convent-de-la-missio.html
    Visit Interior Design Blogs for Daily Updated Hairstyles Collection

Blog Archive